Oefengroep

Op veel plaatsen in Nederland zijn oefengroepen waar mensen met de ziekte van Bechterew samen zwemmen, oefenen en sporten, onder leiding van ervaren therapeuten. De oefengroepen worden georganiseerd door plaatselijke Bechterew patiëntenverenigingen die zijn aangesloten bij  ReumaNederland. Zo ook de Bechterew Patiënten Vereniging Emmen e.o. Mensen met andere vormen van Reuma zijn ook welkom bij onze Vereniging.

In Emmen zijn op dit moment een tweetal gediplomeerde fysiotherapeuten en een eveneens gediplomeerde Cesar therapeut bij ons actief op de maandagavonden van 19.30  tot 21.00 uur. In het verwarmde zwembad oefenen we met een kleine groep van ca. 15 personen een half uur zeer intensief met hulp van allerlei sport- en spelattributen.

De andere groep (eveneens ca. 15 personen) oefent in diezelfde tijd in de zaal op matten op de grond of als dat niet lukt, op een stoel, ook met sport- en spelattributen. Na deze tijd wordt er omgeruild, zodat in 1,5 uur tijd iedereen geoefend heeft.

Al het oefenmateriaal is eigendom van de Bechterew Patiënten Vereniging en wordt door ons regelmatig gecontroleerd en waar nodig vernieuwd.

Tussen het oefenen door komen de twee groepen bij elkaar om samen koffie of thee te drinken. We oefenen ca. 40 weken per jaar.

Aanmeldformulier

Kom in beweging en oefen mee!

Waar?

In het gebouw van stichting “de Trans”
Leeuwerikenveld 8-10
7827 DZ Emmen.

Wanneer?

maandagavond
19.30 – 21.00 uur

Neem contact met ons op via onze contactpagina of meld je direct aan via het aanmeldformulier op deze pagina!

Oefenende leden betalen € 19,17 per maand (ca. € 230,- per jaar).
Hierin is verwerkt en berekend dat we 40 van de 52 weken oefenen per jaar.

Declaratiemogelijkheden zijn afhankelijk van uw verzekeraar en uw eventuele aanvullende verzekering. Dit verschilt de laatste tijd van jaar tot jaar. Er is bij voorbeeld een verzekeraar die zelfs het langdurig verblijf in een buitenlands oord vergoed, maar er zijn ook steeds meer verzekeraars die helemaal niets meer vergoeden of dusdanige drempels opwerpen dat de meeste mensen afzien van declareren. Schrijnende gevallen bespreekt u met uw penningmeester.